5 Şubat 2009 Perşembe

Filtre Kahve Hakkında


Uykusuzsan kafa patlatırsın.
Gereksiz şeylere kafa patlatırsın.
Sabah bana arabaların çarpmasını umursamayarak caddenin karşısına geçiyorum.
Starbucks'a giriyorum.
Kahve uykusuzluk yapar.
Bunun nedeni kahvede bulunan bir alkaloid olan kafeindir.
Kafein birçok bitkide değişik miktarlarda bulunur.
Fasulyelerde, yapraklarda ve meyvelerde...
60 çeşit bitkide bulunur.
Kafein, merkezi sinir sistemine etki ederek, beyne giden ve beyinden gelen mesajları hızlandırır ve stimülan etkisi yapar.
Stimülan, geçici olarak farkındalığı ve uyanıklığı artıran ilaçlar ya da maddeler demektir.
Genellikle etkinlikleri arttıkça yan etkileri de artar ve uyuyamazsınız.
En güçlü çeşitleri sıklıkla özel reçete ile verilen ya da yasadışı ilaçlardır.
Uyarıcılar...
Kafein, nikotin, kokain...
Organizmanın alıcı sinir uclarına etki edebilen her türlü enerji değişikliğine uyarıcı denir.
Barda oturan güzel kadın, o kadının enfes kokan parfümü ya da çürük bir dişten gelen sızı gibi...
Bunları biliyorum.
Birçok şeye kafa patlatıyorum.
Günümüzde uyarıcılara isimler takarak yasallaştırırız.
Starbucks, Gloria Jeans, Philip Moris, JTI, Levis, Top Shop...
Çünkü insan uyuyamadığında bir kahve alır ve internet karşısında uykuyu bekler.
Çünkü uyuyamadığımdan bir kahve alıyorum ve internet karşısında uykuyu beklerken birçok şeye kafa patlatıyorum.
Ve kasada duran sarı saçlı güzele "Bir filtre kahve alabilir miyim?" diyorum.
Gülümsüyor ve o güzel kız bir anda bir cadıya dönüşüyor.
Uykusuzken hayal dünyanız geniştir.
Ukala ukala gülümsüyor.
Ve arkada duran cılız çocuğa "Bir Americano!" diye bağırıyor.
Uykusuzken algılarınız açıktır.
Her şey uzaktır ama uzak olan hep yakınınızdadır.
"Filtre kahve" diyorum sıkılmış dişlerimin arasından.
Kız gülümsüyor.
Sinsi fahişe.
Uykusuzken fark edersin.
Uykusuzum ve fark ediyorum.
Bizler takıntılıyız.
Filtre kahveye isimler takınca kendimizi bir bok sanıyoruz.
Önemli hissediyoruz.
Bu aslında o zavallı kızın ben buradayım çığlığı.
O an ona acıyorum ve "Bir Americano lütfen" diyorum.
Sonuç olarak filtre kahve sadece filtre kahvedir.
Ve buna ihtiyacım var.
İsminin ne önemi var diye düşünüyorum.
Ve "Bir Americano lütfen" diyorum.
Uykusuzluk baş ağrısı yapar.
Çünkü uykusuzsan her şeye kafa patlatırsın.

William

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder